Upravit stránku

Informace pro pozůstalé

Vážení pozůstalí,

            je nám velice líto, že ztrácíte svého blízkého. Chtěli bychom Vám ulehčit tyto dny, proto Vám nabízíme stručný návod, jak postupovat při vyřizování náležitostí spojených s úmrtím blízké osoby.

            Dostavte se laskavě na oddělení, kde byl Váš zesnulý naposledy hospitalizován. Potřebné informace Vám podá ošetřující lékař, vrchní sestra, staniční sestra nebo sestra ve službě. Podle předpisů o úmrtí je nutné, aby v rozmezí 48 až 96 hodin od úmrtí bylo zahájeno jednání o zajištění pohřbu a kontaktována vybraná firma zajišťující pohřby.

Osobní věci zemřelé(-ho) Vám budou vydány proti podpisu po předložení občanského průkazu. Většinou se jedná o osobu blízkou nebo osobu zajišťující pohřeb. Obdržíte předměty osobní potřeby, občanský průkaz, kartu pojištěnce zdravotní pojišťovny, List o prohlídce zemřelého (v případě provedení pitvy tento obdržíte později), oblečení, klíče, aj. věci osobní potřeby a finanční hotovost, kterou měl zemřelý u sebe a která nebyla uložena na depozitním účtu.

Finanční hotovost či finanční produkty nebo jiné cennosti, které byly převzaty do zvláštní úschovy, se stávají součástí pozůstalosti. Tyto věci jsou uloženy v trezoru nemocnice a peněžní prostředky na depozitním účtu u banky. Vše bude řádně přihlášeno do dědického řízení na  příslušný soud podle místní příslušnosti. Soud pověří projednáním dědictví notáře, který pozůstalým zašle výzvu k projednání dědictví se všemi potřebnými informacemi, dědictví projedná a předloží k rozhodnutí soudu. V rozhodnutí soudu je uveden dědic, kterému mají být vydány věci uložené v trezoru nemocnice a peníze uložené na depozitu. Na základě předložení pravomocného rozhodnutí soudu bude vše vydáno dědici. Z důvodů sociálních je možné na pokladně v nemocnice vyplnit „Žádost“ o vyplacení deponovaných finančních prostředků na zajištění nákladů pohřbu. Tato skutečnost bude také nahlášena do dědického řízení.

            Pohřeb Vám zajistí kterákoliv pohřební služba. K vyřízení budete potřebovat pouze občanský průkaz zemřelé (-ho). Služby pohřebního ústavu jsou komplexní – od tištění parte, smuteční květinové výzdoby, až po typ obřadu dle přání příbuzných.

            Šaty pro přípravu zemřelé (-ho) na pohřeb je potřeba po domluvě přinést na patologii, popřípadě přímo pohřební službě následující den.

           Úmrtní list se vystavuje na matrice (podle místa úmrtí) a zpravidla do jednoho měsíce je vyhotoven. Matrika Vyškov, tel: +420 517 301 513, Masarykovo náměstí 108/1, 682 01 Vyškov 1, 2.poschodí, dveře č. 328. Úmrtní list se vydává jen přímému příbuznému nebo se posílá poštou. K vydání úmrtního listu je nutné předložit občanský průkaz, rodný list, popřípadě oddací list zemřelé/ho a občanský průkaz, rodný list a rodné číslo osoby pozůstalé, která žádá o jeho vystavení. Doklad zdravotního pojištění zemřelé (-ho) / karta pojištěnce / je nutno vrátit příslušné zdravotní pojišťovně.

            Víme, že toto období nebude pro Vás lehké. Pokud budete potřebovat jakoukoliv informaci nebo pomoc, můžete se s důvěrou obrátit na sociální pracovnici, pracoviště CNP tel.: +420 517 315 947, +420 517 315 979

Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti